ATOS poszukuje pracowników, którzy potrafią zapanować nad klawiaturą

Akcja

Film rekrutacyjny

Klient

Atos

Celem projektu było stworzenie wizerunkowego filmu employer brandingowego, który będzie mógł być wykorzystany przez wszystkie oddziały firmy Atos GDC w Polsce. Jak pokazać zalety pracy w Atos nie pokazując pracy w żadnej z 8 lokalizacji? Jak zbudować ciekawą narrację bez wykorzystywania „gadających głów” i podobnych schematów?

 

Nagle coś nam „zaklikało”. Jakie jest najważniejsze narzędzie pracy w branży IT (i nie tylko)? Klawiatura! Postanowiliśmy jednak pokazać ją w zupełnie innym świetle.

Każdy z klawiszy ma przecież swoją wyjątkową osobowość! Czemu to ich nie wykorzystać jako bohaterów naszego filmu? Do tej pory nie wykorzystywano takiej stylistyki do komunikacji EB. Postanowiliśmy to zmienić.

 

Klawisze opowiedziały więc o tym jak pracuje się w Atos. „Enter” na wszystko się zgadzał, „Backspace” wręcz przeciwnie, „Escape” szukał innego wyjścia, a „Wykrzyknik” nie potrafił usiedzieć cicho. W każdy z przycisków wcielił się inny lektor, który dodatkowo podbijał charakter danej postaci.

„Smaczkiem” dla grupy docelowej był nie tylko fakt, że wykorzystaliśmy funkcje klawiszy znane każdemu, ale puściliśmy też oko do ludzi z branży, dając głos klawiszom używanym głównie w programowaniu.

 

Nasi bohaterowie, przy całej swojej wyrazistości, okazali się jednak całkiem niesforną ekipą. Potrzebowaliśmy jeszcze kogoś, kto potrafiłby ich ujarzmić, a od kogo innego można oczekiwać takiej umiejętności, jak nie od potencjalnych kandydatów?

W ten sposób powstała nasza puenta: „Potrafisz zapanować nad klawiaturą? Dołącz do nas!”.

 

Jak to wszystko finalnie wyglądało? Czy film zaklikał? Zobaczcie sami!

Koncept z wykorzystaniem liter z klawiatury okazał się doskonałą platformą. Klawisze z filmu pojawiały się na kolejnych nośnikach.

 

Na początek każdy z pracowników Atos dostał kalendarz na biurko. Litery z klawiatury komentują w nim wydarzenia, pory roku… no i oczywiście cieszą się z dni wolnych.

Klawisze stały się także nieodzowną częścią plakatów informacyjnych, zapraszających studentów na Atos Day.

Nasi bohaterowie pojawiają się także na landing page’u z formularzem aplikacyjnym.

 

Można je także znaleźć we Wrocławiu, gdzie na miejskich tramwajach zachęcają do aplikowania.

​Marzysz o employer brandingu, który klika?