Wygadany asortyment, czyli kosmetyki mówią o zaletach pracy w Hebe
Akcja
Kampania rekrutacyjna
Klient
Hebe
Zaopiekuj się kosmetykiem
Hebe szukało stażystów oraz pracowników do drogerii, centrów dystrybucyjnych oraz biura. A że doradztwo i pozytywne nastawienie marka ma wpisane w DNA, od początku podróży przez świat Hebe, czyli od biura, przez magazyn, aż po sklepową półkę, kosmetykom powinny towarzyszyć entuzjazm i pasja. Niezbędne jest więc zamiłowanie, bo to pracownicy Hebe są ich swoistymi opiekunami. I to naprowadziło nas na pomysł… Przedstawiamy pierwszą kampanię employer brandingową, w której o zaletach pracy w sieci drogerii i aptek Hebe przekonują… kosmetyki!
Kosmetyka i jej poetyka
Daliśmy dojść do głosu kosmetykom. Okazało się, że gdy światła reflektorów skierowane są na nie, one umieją zabłysnąć – także humorem! Tak powstały zawierające grę słów zabawne hasła, w których kosmetyki przedstawiają i siebie, i zalety pracy w Hebe. Parasolowy claim łączył się w całość z komunikacją skierowaną do poszczególnych grup docelowych. Bohaterami uczyniliśmy tusz, róż, fluidy, krem czy olejek... i mieliśmy nadzieję, że przemówią do kandydatów 😉
Wszystkie światła na mnie!
Tyle mówiące claimy nie potrzebowały wiele. Dlatego kosmetyki na naszych KV ukrywają się na widoku – tworząc napisy. Taki minimalizm budził skojarzenia z eleganckimi reklamami kosmetyków, ale podkreślenie benefitów sprawiło, że komunikat EB nie mógł umknąć odbiorcy. Plakaty zawisły w sklepach w całej Polsce, a do tego zaprojektowaliśmy ulotki do dystrybucji w drogeriach i stworzyliśmy animację, która była wyświetlana na monitorach sklepowych. Nie zapomnieliśmy o layoutach ogłoszeń o pracę. Kampanię uruchomiliśmy także w mediach społecznościowych.
Wszystko gra
W blasku reflektorów i z solową rolą kosmetyku – w tym komunikacie wszystko „zagrało” i niczego nie zabrakło! Udało nam się pokazać, że kampania rekrutacyjna może łączyć elegancki, minimalistyczny design z inteligentną i jednocześnie luźną komunikacją. Tak się spodobała, że zrobiła furorę na Facebooku (1.3K polubień i 41 udostępnień) i LinkedInie (516 reakcji), nowymarketing.pl zaliczył ją do top 20 kreacji listopada 2019, a sprawnymarketing.pl do 22 top kampanii 2019 roku. A poza tym, że piękna, to także skuteczna – wśród osób, które ją widziały, wskaźnik reputacji marki wzrósł o 10 punktów procentowych!