Tajna rekrutacja – taki projekt zdarza się raz w życiu
Akcja
Kampania rekrutacyjna
Klient
Falcon V Systems
Pół setki ekspertów…
Falcon V Systems to trójmiejska firma wspierana przez grupę technologiczną z 30-letnim doświadczeniem w branży telekomunikacyjnej. Działa na całym świecie, specjalizując się w obszarze technologii infrastruktury dostępowej oraz systemów wymiany danych. Obecnie w grupie zatrudnionych jest ponad 250 osób, wśród których aż 35% pracowników to inżynierowie.
Do tej pory nasz klient nie prowadził kampanii employer brandingowych. Teraz miało się to zmienić. Zadanie, które przed nami postawiono było trudne – firma potrzebowała bowiem 50 bardzo doświadczonych programistów do ściśle tajnego, globalnego projektu, o którym nie mogła zdradzić praktycznie nic!
…do tajnego zadania!
Jedyna informacja, która była dostępna na etapie rekrutacji, mówiła o zaprojektowaniu i dostarczeniu kompletnych rozwiązań systemowych, opartych na sieciach sterowanych programowo (Software Defined Networks). I nic więcej!
Naszym pomysłem na komunikację było przekształcenie największej wady briefu – czyli braku informacji – w zaletę. Właśnie dlatego rozpoczęliśmy rekrutację do Tajnego Projektu IT, w którym „Twój kod wpłynie na miliony osób”.
Tajemniczo o tajemnicy
Całą komunikację oparliśmy na motywie tajemnicy. Zaznaczyliśmy, że poszukujemy jedynie pięćdziesięciu najlepszych. Co ważne, wyjątkowość projektu dawała nam podstawę do stwierdzenia, że takie przedsięwzięcie zdarza się tylko raz w życiu! Stworzyliśmy więc szansę na pracę przy przełomowym odkryciu, które zmieni świat. Programistom oferowaliśmy tworzenie kodu od podstaw. Informowaliśmy o realnym wpływie na końcowy produkt oraz o pracy w zgodzie z zasadami agile.
Takiej narracji musiała towarzyszyć odpowiednia forma. Dlatego dodatkowo w kodzie znajdującym się w tle KV zaszyfrowaliśmy ukrytą informację m.in. o profilu poszukiwanych osób. Zachęcaliśmy do umówienia się na rozmowę, bo jedynie w ten sposób, po podpisaniu umowy o zachowaniu poufności, można było dowiedzieć się czegoś więcej.
Jak promować tajny projekt?
W ramach kampanii wykorzystaliśmy szeroki zakres mediów, który miał wspierać dotarcie do odbiorców na terenie rozległej aglomeracji trójmiejskiej i jej okolic. Pojawił się billboard mobilny, telebimy, kampania on-line obejmująca m.in. reklamę na Facebooku, Search czy promocję na specjalistycznych portalach, takich jak 4programmers.
Całości komunikacji dopełniał film, w którym obecni pracownicy opowiadali o wyjątkowości tego tajemniczego projektu. Co więcej, powstał również spot radiowy, nagrany w stylu filmu szpiegowskiego. Posłuchajcie go poniżej. Tylko pilnie, bo ta wiadomość ulegnie autoodestrukcji za 3, 2, 1…