Siła odśrodkowa, czyli o mocy komunikacji wewnętrznej

Akcja

Materiały firmowe

Klient

ITmagination

Trudno oczekiwać spektakularnych efektów kampanii zewnętrznych, jeśli szwankuje komunikacja z pracownikami, a firma nie dba o dobry wizerunek wśród już zatrudnionych osób. To od nich powinno się rozpocząć budowanie tożsamości firmy. Tak właśnie postanowił zrobić nasz klient – firma ITMAGINATION. Rebranding firmy stał się w tym przypadku pretekstem do stworzenia zupełnie nowej strategii komunikacji wewnętrznej. Zaczęliśmy, jak każe dobre wychowanie, od odpowiedniego powitania.

Motywacja do pracy bez pudła?

W dniu premiery nowego brandingu, pracownicy otrzymali od firmy pięknie opakowane welcome packi. Znalazły się w nich akcesoria przydatne w codziennej pracy, takie jak smycz z wbudowaną pamięcią USB, podkładka pod mysz, która jest jednocześnie ściereczką do ekranu, zaślepka na kamerę, długopis, company guide i imienne karty ID, wszystko w nowych firmowych barwach. Na taki zestaw może zresztą teraz liczyć każda osoba pojawiająca się w zespole – kto by nie chciał dołączyć do takiej paczki? A to był dopiero początek!

Nowe foldery​ c​ieszyły oko, ulepszone akcydensy ułatwiały pracę, a gadżety biurowe aż miło było wziąć do ręki. Wszystko zaprojektowano estetycznie i z myślą o pracownikach. Nie skończyło się – jak w większości przypadków – na wizytówkach i papierze firmowym. Zatrudnione osoby miały poczuć, że pracodawca myśli o nich w różnych sytuacjach, dba o przydatne na co dzień drobiazgi, chociażby takie jak bidony czy stroje sportowe dla drużyny piłkarskiej firmy.

​Dobry materiał na komunikację wewnętrzną?